torsdag 2 oktober 2008

Glada änkan!

Glada änkan lyckades göra mig riktigt glad. Fantastiska sångare, galna, snygga kläder - titta - Josephine Wilson och feministiska manifest. Men Josephine borde fått en större roll, mer agens och mindre bollplank för den andra huvudrollen.

Det var väldigt länge sedan jag såg en opera och känslan efter ikväll är "men jag vill ju syssla med musik". Är lycklig nog att göra det lite på fritiden i alla fall, men blir sugen på mer och min barndoms drömmar om oooopera väcks till liv. Ja, jag ville bli opersångerska när jag var liten, som Melba eller Callas, fast med Mozart på repertoaren.


På vägen hem blev jag mindre glad. Min bredängsfavorit hade blivit "bortsanerad". Dagen innan hade någon annan gjort en ful graffiti på samma vägg och bostadsrättsföreningen kallat efter saneringsteam som tog bort allt på väggen.. Buhu.. Blev så glad varje kväll och varje morgon när jag gick förbi den.

Inga kommentarer: