onsdag 14 juli 2010

Helgdrömmar (om förra och nästa)

Sverige känns trots det fina vädret ganska deppigt och planen är, nu när den officiella sommarsemestern är över för vår del, att göra varje helg till en liten minisemester. Nu mitt i veckan känns det fint att tänka tillbaka på förra minisemestern och så smått börja planera för nästa!


Efter att ha pratat med pyret, ätit helgfrulle och övningskört hamnade i mitt i invigningen av Midgårdsbadet. Vi babade fötterna i en av de många fina bassängerna. Förutom att själva anläggningen är jättefin är vattnet också utan klor. Det renas istället i en jättebassäng med vattenväxter med och olika mineralirika stenar. Ett naturligt reningsverk!


Hopptornen och klätterväggen såg väldigt roliga ut men den var lite för mycket folk och vi var hungriga så vi åkte vidare, åt kinamat i mängder..
..och hamnade sedan på en badplats i Steninge.


Det var mysigt och blåsigt och jag badade två gånger.


Klockan var nästan nio när vi gav oss av hemåt. Vi mötte söta minigrodor som jag inte hann fotografera.


Söndagen var lika intensiv. Vi pratade med pyret, övningskörde och bjöd mina päron på brunch innan vi övningskörde vidare till Vårby gård och firandet av K. Maten var fantastisk och sällskapet likaså, speciellt lilla I, pyrets blivande bästis (om vi får bestämma). Sen åkte vi till Mälarhöjdsbadet och badade igen. Ambulansen var där och det var lite otäckt, även om vi inte riktigt fattade vad som hänt. Sen körde Darling vidare till Fruängen där vi köpte snabbmat som vi åt på uteplatsen.

Nästa helg ska vi åka båt till Drottningholm och mycket annat!

Inga kommentarer: