måndag 26 juli 2010

Stockholm Pride

Det har inte undgått mig att Pride börjar idag. I år ska jag inte hålla föredrag, inte sitta i panel och inte leda samtal. Tyvärr kommer jag inte ens hinna besöka några seminarier eftersom jag jobbar. Hade jag inte arbetat idag skulle jag ha besökt följande:

HBT på export? Poskoloniala dilemman
Kl 12.00 - 13.00 Pride House. Samtal och reflektioner kring HBT-kamp över nationsgränser, om hur lokala HBT-identiteter och strategier överförs/exporteras till andra länger. Med bl.a. Pia Laskar, Sandra Dahlén och Kristin Tran.

(Drar igenom programmet och när jag tittar på deltagarlistan på de programpunkter jag är intresserad av inser jag att de alla har något gemensamt. Deltagarna eller arrangörerna är folk jag känner eller är bekant med. Hehe.)

Inga kommentarer: