lördag 19 juni 2010

Grabe ang init!!

Det är vansinnigt varmt, åtminstone med mina mått mätt. Vill mest ligga och flämta på rummet framför ACn. Det känns som ett kylskåp när jag kommer in där efter att ha varit ute, men termometern visar närmare 25 grader. det säger lite om hur varmt det är utanför.

Jag önskar att jag kunde skriva om alla framsteg vi gör här med vårt familjeprojekt, men det känns tyvärr inte som att det går framåt. Kanske gör det det om ett tag... Men hur lång tid ska det ta egentligen?! Jag längtar och känner mig otålig. Räknar månaderna som blivit alldeles för många, och jag kan inte spekulera i hur många månder som är kvar. Suck!

Hemma i Sverige är det bröllposyra har jag förtsått. Mamma skajpade och berättade att hon gråtit till en konsert tillägnad de blivande äkta makarna och i denna stund står mina kära körkamrater på Lejonbacken och förbereder sig inför att sjunga för kronprinsessparet. Själv sitter jag och lysnar till falsk kareokesång från resorterna i grannskapet. Det är helt andra toner.

Inga kommentarer: