onsdag 9 juni 2010

ToR till akuten



Jag passade på att skapa lite extra dramatik på jobbet igår efter att av misstag fått i mig ett födoämne jag är extremt allergisk mot. Efter att ansiktet och luftstrupen börjat svullna igen ringde sjuksköterskan på Vårdguiden efter ambulans som fick hämta upp mig vid ingången till Domstolen. Ambulanspersonalen serverade mig en cocktail blandad på 16-17 kortisontabletter och fick sedan åka på bår vidare till sjukhuset.

När det var som värst såg mitt ansikte ut som en sån där missbildad katt, alldeles ihoptryckt och dessutom rött och knottrigt, och hela kroppen vad rödprickig och svullen av nässelutslag. Men tack och lov svarade kroppen på behandlingen och några timmar senare hade svullnaden och nässelutslagen lagt sig lite och jag kunde åka hem. I morse hade till och med svullanden över ögonen släppt och jag kunde åka till jobbet med ett ansikte som helt och hållet återgått till sin naturliga form och färg.

Där fick jag för att jag glömde matlådan hemma på köksbordet.. Jag ska gå till restaurangen där jag köpte maten och klaga så snart jag får tid. Har ätit samma rätt förut utan att den innehållit allergiframkallande ämnen. De kan ju inte bara ändra ingredienserna sådär!

Inga kommentarer: