torsdag 19 augusti 2010

Mer porslin


Den här lilla Zebran (Eugen Trost) fick flytta hem till Stockholm. Den är handmålad och tillverkades mellan 1955 och 1967. Har sett att den varit tokhajpad på tradera. 5-600 kr för en enda kopp i halvdant bruksskick och flera hundra för udda fat. Den är ju jättefin, men ändå! Jag har tyvärr orsakat en missfärgning på fatet genom att placera ett doftsljus på den för några år sedan. Men jag hade å andra sidan inte tänkt försöka kränga den på nätet för 1000 spänn utan tänkte dricka mitt kvällsté ur den nu när hösten (äntligen, äntligen!) är på väg.



I ett gammalt mörkt skåp bor en tvättservis från Rörstrand. Särla heter den och jag hittar ingen information om den på nätet, men jugendmönstret i rött och grönt är helt fantastiskt. Vill veta mer!


Och till sist en random engelsk kopp.

4 kommentarer:

Lybtar sa...

Men visst är den riktigt läcker.
Hoppas själv att vi snubblar över någon inom kort. Tyvär går den nog inte att fynda.

queer as in fuck off sa...

Nä, den verkar näst intill omöjlig att fynda, precis som berså eller picknick som är lika (eller ännu mer) hajpade.. Lite tråkigt när det blir så där extremt.

Vintagesmulor sa...

Har också sett zebrakopparna hajpas - och jag förstår det! De är ju så jävla snygga. Du gör rätt i att behålla den, man måste ha lite lyx i vardagen.

queer as in fuck off sa...

Snart kan jag vardagslyxa på en fin altan.. :)