lördag 25 september 2010

Höstbestyr


Jag älskar hösten. Färgerna och den krispiga luften. Jag har varit på mitt livs första kräftskiva och insåg att jag inte var så bra på det, varken på att skala kräftor, dricka snaps eller sjunga visor. Men min avdelningen vann femkampen och vi hade väldigt roligt. 

Hela veckan har jag befunnit mig i något slags chocktillstånd blandat med ilska. Jag har besökt val.se minst tio gånger om dagen. Tryckt på uppdatera och sett hur valdistrikt efter valdistrikt räknats. Kommunerna är faktiskt inte färdigräknad ännu. Och landstingen har de knappt börjat med. Känner dock att besattheten har börjat släppa efter att riksdagsrösterna räknats klart. Fasar över SDs utslagsröst i alla utskott. Mår lite illa över tillståndet i världen rent allmänt. 

Men ändå. Hösten... underbart! Jag har köpt träningskort, tränat och beställt en Iphone. Lånat böcker på biblioteket. Jag har återupptäckt bibblan. Med en hel bokhyllevägg hemma känns det bra att inte samla på sig mer. Det kommer bli bra tillslut.

Inga kommentarer: