tisdag 12 oktober 2010

Arbetsmoralen

Det är lite si och så med arbetsmoralen idag. Dessvärre har jag jättemycket att göra. Trots det kan jag inte låta bli att tänka på följande 20 saker som jag hellre skulle göra än att sitta här idag.

1. Vara med Darling och Pyret
2. Ha semester
3. Vara föräldraledig
4. Ta ut flexdagar
5. Gå på promenad
6. Köpa (helst fynda) vinterjacka och vinterskor (det är överskattat att frysa i en moderiktig kappa)
7. Leka med min Iphone (Nordstedts quiz-appar är helt fantastiska!)
8. Läsa (vad som helst förutom stämingsansökningar och lagkommentarer)
9. Glo på TV hemma i soffan (slask-TV, Toddlers and Tiaras typ)
10. Träna och svettas
11. Pyssla (Darling ska få sin soffkudde)
12. Hänga med fina människor och göra upp livsplaner
13. Söka jobb ( jobb egentligen, eller få jobbet!)  
14. Jobba inne i stan (om jag nu ändå måste jobba... Stockholm jag saknar dig!)
15. Bygga en redskapsbod (men först vila)
16. Sova, bara sova
17. Starta en förening eller nåt
18. Åka tåg (riktigt tåg, inte pendeltåg)
19. Gå på loppisar (och hitta fler delar till Kosmosservisen)
20. Fotografera höstlöv i motljus (eller något annat pretto)

Först ska jag bara skriva några domsförslag, avgöra några mål på handlingarna, handlägga posten, förbereda två mål för förhandling och färdigställa ett större antal protokoll.

Inga kommentarer: