tisdag 22 juli 2008

Sommarläsning


Efter inlämningen av uppsatsen längtade hela jag efter att få sjunka ner i böcker. Började som vanligt i rasande fart, först med Bitterfittan och Snabba cash och fortsatte sedan med Myggor och tigrar som jag ännu har några sidor kvar av. Förutom mitt vanliga lyckorus över att ha möjlighet att faktiskt bara läsa är jag också nöjd med mina val. En väl avvägd blandning av politik, skandal och spänning som gjort mig gott.
.
Fick White like me av Oivvio Polite av Darling förra veckan efter att ha tjatat om min sträckläsning av Oivvios arkiv och om hur bra texterna var. Jag sträckläste förstås boken under helgen i Norrköping och tyckte att den var fantastisk. Oivvio ska bli min vän. I'm a man mådde bra av en omläsning ett och ett halvt år efter att jag slukade texten i första numret av Slut. White like me, Jag pratar med dig och Ras, språk och ordning blev nya favoriter. Alla texter blev nya favoriter egentligen.

Det är sådana läseupplevelser man längtar efter.

Inga kommentarer: