måndag 25 januari 2010

Back to work

Gårdagen spenderades på körrepetition i Strängnästrakten. Ingen latmask här inte. Kunde konstatera att vintern är vackrare på landet.



Nu är jag tillbaka på kontoret. Jag kommer inte in i några datorprogram och hittar inte mitt passerkort. Varför är det alltid så när man kommer tillbaka från semestern? Grejerna är borta (lade säkert kortet på något "bra och säkert" ställe som jag nu glömt bort) och inget funkar. Kommer att få sitta med datasupport hela förmiddagen för att få igång allt igen.

Det är en underlig känsla att vara tillbaka på kontoret. Back to normal, men ändå inte. Och det är så fruktansvärt kallt. Jag sitter invirad i min rutiga filt/poncho som inte alls matchar min ärtiga blus. Faktum är att inga av de finfina kläderna som jag köpte på resan kommer att kunna användas utan skrymmande filtar/koftor/täckjackor på flera månader. Det (och mycket) annat suger!

Inga kommentarer: