lördag 2 januari 2010

Nyårsfest, Glee och jetlag

Kvart i tolv kom resten av familjen fram till huset efter flygresan (en mycket mer behaglig flygresa än vår). Viljen tajming! Sedan blev det presentutdelning och fest med mat och (toddler)dans.  Pyret var uppe till sena natten och somnade till sist av ren utmattning. Jag sussade vid femtiden och när jag några timmar senare vaknade av att pyret vaknade kom Darling in för att lägga sig.

Det slår dock inte natten till idag när jag och två av de yngre hade Glee-maraton fram till kl 8.00 på morgonen. Kurt och Susan gör hela serien! Har detta till trots inte varit alltför trött idag. Kan bero på att jag "sovit middag" ungefär tre gånger.. Har i vilket fall aldrig varit på pigg på morgonen som idag. Åt scones drack kaffe och pratade med bio-mamman för att sedan dundra in i rummet för att väcka björnen.

Av någon underlig anledning sitter jetlagen kvar fortfarande. Jag har väldigt svårt att sova på nätterna och kan inte hålla mig vaken på dagarna. Förstår inte riktigt varför det ska vara så svårt att vända på dygnet i sju timmar. En kortare semester skulle bara vara meningslös, för det tar tid innan jag blir människa igen!

Inga kommentarer: