lördag 16 januari 2010

Dramadagar

Idag är det familjereunion och fullt hus. Massor som händer samtidigt och jag har smitit undan en liten stund. Tvättrummet/altanen har gjorts om till matsal eftersom övriga delar av huset ockuperas av betalande gäster.

Igår blev uppståndelsen stor när en av de anställda fick beskedet att hennes barnbarn blivit påkörd utanför sin skola. Hon fick kramp och svimmade och vi alla befarade hjärtattack. Men på sjukhuset fick hon bara valium och blev hemskickad. Idag har hon varit här och jobbat hela dagen igen. Ser lite matt ut men verkar ganska återställd. Alla blev så oroliga. De som jobbar här är alla en del av familjen. Barnet som belv påkört fick en skallfraktur men verkar inte som att det blir några bestående men. Det är ändå läskigt! Om ett halvår ska pyret börja skolan. Inget får häda mitt pyre.

Igår var jag också med om en mindre trafikincident. Jag bumpade lite lätt in i baken på en FX när jag skulle tråckla mig ut från en parkering. Blev livrädd när jag såg chauffören komma ut alldeles ilsken och uppbröstad som en liten tupp, men jag såg också att det faktiskt inte blev någon skada på bilen. När chauffören också sett att det inte var någon fara och sett mitt urskuldrande leende bakom ratten gav han tummen upp och körde vidare. Darling hävdar bestämt att det skulle ha blivit slagsmål om jag varit snubbe. Tur för mig då. Som straff för mina trafiksynder blev jag sedan påkörd av en kundvagn i mataffären och skrubbade upp hälen.

Inga kommentarer: