måndag 12 oktober 2009

Helgen - del två dårå (den tråkiga delen)

Världen är allt bra hemsk. Och det blev vi påminda om igår. Hur ska vi göra, på vilket sätt? Och när? Finns inga säkra svar, men vi måste komma fram till ett beslut. Snart. Jag tror jag grät minst tio gånger och känslostormarna orsakade dessutom ett och annat uppslitande bråk.

Dessutom regnade det. Hela långa, mörka vägen hem till Stockholm. Hemresan avslutades med en bilolycka. Darling övningskörde och körde för fort i en kurva, smällde över en hög refug och däcket exploderade. Vi var bara några hundra meter hemifrån. Jag blev jätteskakad och likblek i ansiktet. Svängde upp vid pingstkyrkan och grävde fram reservdäck och domkraft i ösregnet. Halvvägs upp med bilen slinter domkraften. Tror att bilen rörde lite på sig trots att vi lagt i växel och dragit upp handbromsen. Domkraften fastnade och vi kunde varken höja upp bilen för att byta däcket eller sänka ner den till marken igen. Ungefär där var det dags för nästa gråtattack. Ingen kunde komma och hjälpa och så klart stannade inga förbipasserande bilar - det är ju Sverige! Det blev till att ringa Falck som ryckte ut med en enorm bärgningsbil för att hissa upp bilen och byta däcket. 1450 pix.

Bästa Darling upp ett bad till mig när vi kom hem. Jag var helt genomfrusen. En nudelsoppa och några gråtattacker senare somnade vi. Slut på den hemska dagen.

Inga kommentarer: