torsdag 29 oktober 2009

Mobilskojare - om att hjälpa pappa ur knipan

Min pappa råkade ut för värsta lurendrejarna som skickade massa SMS till hans mobil. Han öppnade dem inte utan raderade direkt eftersom han trodde det var reklam. Så ska man förstås inte göra. När räkningen kom visade det sig förstås att dessa SMS kostat flera hundra kronor.

Har skjutit upp att skriva mitt arga och väldigt juridiska brev till det hemska företaget, men när jag läste att SD&P Media/Netsize nu till och med blivit avstängda eftersom de bryter mot de etiska reglerna, blev jag påmind och ska defnitivt ta tag i det. Så mycket fuffens. Tycker riktigt synd om min stackars pappagubbe. Företagets avtalsvillkor är en enda lång radda av friskrivningar, enligt mitt tycke i sådan utsträckning att är det oskäligt i ett avtal mellan näringsidkare och konsument. De är uppenbaligen bara ute efter att tjäna pengar på folk som inte fattar bättre, för ett seriöst företag är mån om sina kunder, hjälper till och rättar. Det gör förstås inte SD&P Media/Netsize, de hänvisar bara till att ett avtal ingåtts genom att min pappa ska ha klickat på nätet och att de därför ska ha betalt för tjänster han inte nyttjat.

Idag ska Konsumentverket och teleoperatörerna träffas för att diskutera teleoperatörernas ansvar när det gäller sådana här företag. Mer ansvar behövs, idag tar de inget alls.

Inga kommentarer: