måndag 12 oktober 2009

Nya tider - ny (och mera) tid!

Fördelen med att inte ha en personalmatsal som serverar gudomlig mat till billig slant är att jag kommer ut på stan oftare under dagtid. Häromdagen åt jag min fantastiska BigMac vid skatedammen utanför stadsbiblioteket. Det är nya tider och kanske mer tid till romaner och det är nog dags att rota fram det gamla lånekortet nu. Jag har inte använt mitt lånekort sedan högstadiet. Stadsbibblan är värdelös när det kommer till aktuell studielitteratur och jag tycker inte heller om läsplatserna. Nu har de lagt ner planerna på den omstridda tillbyggnaden. Massa pengar i sjön som kunde använts till att göra biblioteket mer användarvänligt och kanske köpa in en och annan ny upplaga. Byggnaden och omgivningen är hur som helst mycket vacker. Det blir fler kyliga luncher där i framtiden.


Inga kommentarer: