torsdag 15 oktober 2009

Ribbings bästa!

Jag har alltid uppskattat Magdalena Ribbings vett och etikett. Fick på högstadiet låna en bok av min dåvarande bästa väns pappa (signerad av författaren själv, som är vän till pappan i fråga) som jag av någon anledning slukade från pärm till pärm. Nu för tiden brukar jag läsa hennes spalt i DN med mycket nöje.

Extra rolig är hon när hon är lite torrt ironisk och förutser de förutsägbara reaktionerna på hennes svar - som igår när hon svarade på frågan om armbågsrättigheter på flygresor.

"Det handlar om MIG och JAG, nämligen. Och därmed menar jag inte dig, utan den stöddis som inte märker att han (oftast män, hej i förväg, arga antifeminister) inte är ensam i världen. Han tar det han vill ha, och anar inte att utrymmet i flygplanet, på marken och egentligen i världen delas mellan honom och ytterligare några personer, sådär sju miljarder, som är lika förtjänta som han av att få en plats i tillvaron. "

Arga antifeminister (med flera) har hittills postat 108 kommentarer som berör allt från radikalfeminism, marxism, Fi, ROKS och påståendet att män är djur. Det är ju så förutsägbart!

Inga kommentarer: