onsdag 31 mars 2010

Avsked och sånt

Jag ogillar alla typer av avsked. Redan i fredags började jag ta farväl av alla dem som skulle på påskledighet. Hela veckan har det fortsatt. I morse gick jag för sista gången genom den sunkiga korridoren på Myndigheten och sa godmorgon till alla kollegor. I eftersmiddag ska jag städa, lämna tillbaka passerkort och datakort och sist men inte minst säga hejdå till alla kollegor som jag trivts så bra med.

Igår vardagslunchade jag och Darling för sista gången på länge. Åh, våra mysiga vardagsluncher! Jag tjatade mig till en dyr lunch på Arirang och vi mumsade och skrattade. Det är vad jag kommer att sakna mest!

Jag har åkt till stan för skola och jobb varje vardag sedan jag nio år. Nu ska jag jobba utanför stan i ett och ett halvt år.

Inga kommentarer: