fredag 5 mars 2010

Hyfs & stil om namn på bakverk

Det var alltså en av personerna bakom VSASS som låg bakom en av veckans frågor i Magdalena Ribbings Hyfs & stilblogg. Den ständiga frågan om bakverket och N-ordet.

Vad kan jag säga. Alla dessa kommentarer (167 st i skrivande stund) från människor som bestämt hävdar sin rätt att använda ordet och påstår att det är helt oproblematiskt. Jag blir så förbannad över diskussionen och över grupperna på facebook. Kommer att tänka på intervjun i 21:30 med Carin Hjulström och Jonas Hassen Khemiri, som först fick mig att tappa hakan sedan börja svära framför TVn.



Ca 4 min 55 sek in i klippet slänger Carin upp ett fat med kokosbollar på bordet och frågar med eftertryck "men vad ska säga då?"

(Spelade upp klippet och nu Darling ligger här brevid mig och svär och är på dåligt humör. Stämningsförstörare.)

2 kommentarer:

Sara BE sa...

Fy och usch. En får ju ont i magen av den där klippet.

Har snott ett klipp från din fina blogg för övrigt! :)

queer as in fuck off sa...

Ja verkligen! Och hon vill och försöker verkligen få Jonas att säga ordet också. Ouff vad jag blev arg!

Tack för berömmet! Sno på! :)