lördag 19 december 2009

Lilla julafton - del 1



 IDAG SKA VI FIRA!

Förberedelserna är i full gång men jag är på väldigt dåligt humör. Har repeterat i fyra timmar, mellan kl 10 och 14, och hade blivit utlovad en ordenlig lunchmacka. Men det  hade blivit något fel på beställningen och mackorna dök inte upp. En skiva torr limpa och en blodapelsin blev det istället - på fyra timmar intensiv repetition. Bara de kan ju få en på sämre humör. Men sedan fortsatte det. Två ärenden i stan - inga avklarade. Utan kontokort kunde jag inte betala bilderna jag ville framkalla och affären där jag skulle köpa en present till Darling från min mamma var stängd. En timme åt ingenting och mycket att göra hemma.

Nu ska jag baka. Det blir judisk limpa igen. Med lite bak hoppas jag kunna få tillbaka mitt goda humör och lite julstämning.

Inga kommentarer: