fredag 4 december 2009

Voff sa hunden i Handen



Förra fredagen arbetade jag på kontoret i Handen . Utsikten från kontorsplatsen var jättefin. En liten bit bort finns en restaurangskola. Vi gick dit och maten luktade gott och salladsbordet såg fantastiskt ut, men när vi hade beställt och skulle betala visade det sig att de inte kunde ta kort och ingen av oss hade kontanter. Vi fick gå någon annanstans.



I terminalbyggnaden finns en fin liten antikbod. Ganska dyr men med roliga saker. Som en sån där posh och lite charmig Lisa Larsson-hund.



(och söta små lejon!) 

Jag skulle ha arbetat där idag också men kände att det var bäst att stanna i stan idag för att hinna till notarius publicus med mågra av handlingarna vi behöver på vår resa. Nästa fredag tänkte jag försöka åka dit igen. Och ta med mig kontanter så att jag och kollegorna kan luncha på restaurangskolan.

Inga kommentarer: