söndag 10 augusti 2008

Bienvenido a Miami

Det skulle inte ga att prata hemligheter pa spanska i Miami. Visste sedan innan att det fanns manga latinos dar men inte sa manga. Tror att jag hörde mer spanska an engelska under den korta vistelsen dar.

Frukosten bestod av inplastade beagles och svagt kaffe. Supergott! Ovanfor oss landade och lyfte planen i ett, bara nagra hundra meter ifran oss. Det danade verkligen!

Eftersom planet till Santa Cruz inte skulle lyfta forran pa eftermiddagen bestamde vi oss for att ta en taxi in till staden och Miami Beach. Darling noterade att vagarna var uppbyggda pa samma satt som i Manlia, och det var faktiskt likt. Fran taxibilen kunde vi se stadens skyline, vatten och palmer. Vi blev avslappta vid Lincon Road, en stor ga- och shoppinggata, Vi promenerade i hettan, drack kaffe pa starbucks och tittade i skyltfonster. Tekniknorden storhandlade en 80 gb ipod for halva resekassan (men billigare an i sverige) och var sedan overlycklig. Finaste fina. Kom tillslut fram till den kritvita stranden med en massa spannisar och en del vanligt folk och jag tvingade ner alla till vattenbrynet for att kanna pa vattnet. Vattnet var varmt och luften var varm. Svetten rann och vi skyndade oss tillbaka till gatan for att tomma skorna pa sand och vila i skuggan.

Tillbaka till resandet; Inchenckningen i Miami gick otroligt trogt. Val inne at vi kinamat och gick sedan till gaten for att vanta. Jag var sa klart otalig som jag alltid blir nar jag maste vanta och vanta, men bredvid oss satt en menonitfamilj med 14 barn sa det fanns mycket att titta pa for barnen sprang omkring och lekte som galningar. Tiden for boarding narmade sig nar de ropade ut att vi inte kunde boarda eftersom nagon slags halsomyndighet (om jag fattade det ratt) var tvungna att inspektera planet lite till. och lite till. och lite till.

Efter fler timmars vantan skulle vi plotsligt byta plan och byta gate vid den nya gaten fick sedan vanta lite till. Fyra timmar forsenade lyfte vi fran Miami. Var otroligt trott och kunde knappt halla ogonen oppna under middagen som serverades. Sa fort vi lyfte borjade kroppen kanna av att klockan egentligen var tre pa natten och jag sov bort nastan alla sju timmarna i luften.

I vantan pa middagen luslaste Monica och jag tidningen SkyMall - om allt du inte trodde fanns men inser att du behover valdigt mycket. Hade kul at alla otroligt skumma saker som saldes. Maste ses med egna ogon - har. Personlen pa planet verkade ha kul och skamtade en massa i hogtalarna.

etc. etc. etc..

etc.

Inga kommentarer: