torsdag 14 augusti 2008

Inte sa latt som jag trodde.. igen

Ringde for att dubbelkolla med amerikanska ambassaden om hur jag ska gora for att soka emergency visa och det visade sig vara krangligare an vad de sa forra gangen sa jag grinade (igen) och lade pa och bad Darling ringa och hon var sa bestamd att personen pa ambassaden hotade med att lagga pa. Men jag fick klara besked i alla fall. Och det kommer att ta minst tva dagar att fa visumet, men de kan skicka passet med DHL till Santa Cruz sa jag slipper stanna i La Paz mer an tv dagar om allt gar som det ska och passet kommer fran Argentina i tid. Gode gud och ta i tra och allting. Det maste komma i tid.

Nu har jag ocksa kopt ett telefonkort for 110 Bs. som jag maste ha for att ringa till ett call center i Argentina for att boka min intervju for visumet. Ett samtal, 8 minuter, 110 Bs. Helt galet. Fattar overhuvud taget inte varfor jag maste ha ett visum for att kunna hanga nagra timmar i Miami och Newark. Pa hemresan ska vi inte ens sova over utan det ar bara flygplatshang jag menar. Det ar ocksa galet.

Darling och jag gick kvarteret runt idag och tittade pa mercado de las brujas, artesania och hon shoppade lite till. Jag kunde inte eftersom mina pengar (och lite av min alsklings) gatt at till passet och DHL och mitt visakort vill inte fungera. "Tillfalligt fel" har det statt det senaste ett och ett halvt dygnet nar jag forsokt ta ut pengar. Hoppas att det funkar i Santa Cruz.

Nu ar vi alla fall pa bussterminalen och har kopt resan tillbaka till SC med lyxbussen som ska ta oss dit pa bara 14 timmar. Sen vill jag aka direkt till Villa Montes for jag vill ha semester och bara hanga och glomma bort allt som har med passet och all byrakrati att gora.

Kollade igen pa UDs hemsida och nu har de andrat informationen som var felaktig. Det ar i alla fall bra.

Inga kommentarer: