måndag 4 augusti 2008

Paraden




Trots regnet blev det paranderande från början till slutet - nästan. Vid Mariatorget blev det fika på konditori och sedan hemgång och vila inför femme-festen. Jag fotagraferade bara femmebanerollen för jag är så stort över hur snygg den blev och tänker på hur fint vi designade den och hur jag sydde och sydde tills det blev för mörkt för att se ordentligt (och jag sydde fel och fick sprätta och sy lite till).

Min bror var med. Jag tyckte det var fint. Han har säkert lika många vänner inom HBT-communityt som jag och det tycker jag också är fint. Men ibland blir jag lite avis för han slipper liksom hela status/positioneringsgrejen som blir påtaglig ibland och kan göra mig stel och ganska tråkig. Jag älskar honom, men någon dag snart måste vi ta ett snack om det där lite skumma, stela maskulinitetsuttrycket han lagt sig till med.

Inga kommentarer: