fredag 15 augusti 2008

Tillbaka till Santa Cruz - gladjebesked!

Jag fick precis ett mail om att mitt pass ar klart och kommer att skickas idag fran Buenos Aires till La Paz. Kommer alltsa kunna aka tillbaka och hamta det samt ansoka om visum tidigare i nasta veckan an planerat. Kanns skont!

Pa lyxbussen - som var bekvam och sval sa lange solen inte sken - blev jag jatteledsen igen for allt krangel med passet. Oroade mig for att jag inte skulle fa allt klart i tid, att jag inte skulle hinna umgas med min familj och att semestern skulle kannas helt misslyckad, med bussresa pa bussresa pa bussresa. Darling trostade mig. Och nu, med besekedet att passet ar pa vag, kanns allt mycket battre.

Varmen gor ocksa sitt. Jag trivs battre har i laglandet, med tropisk varme och svett. Battre an fem lager klader, torra läppar och Darling med ett huvud som haller pa att sprangas. Nar vi aker tillbaka till La Paz ska vi bo pa ett hotell som ligger nastan allra langst ned i "gropen" som ar staden. Dyrare, men uthardligt. Inget ont om La Paz egentligen. Det ar otroligt fint och haftigt att vara sa hogt, men jag ar lugnare har. Kanns som semester igen! Och snart ska Darling bjuda mig (for jag kan fortfarande inte fa ut nagra pengar fran mitt dumma visakort) pa banana split pa Fridolin, en glassbar runt hornet. Kallt och gott.

Inga kommentarer: