tisdag 17 november 2009

Ett dåligt och osmakligt skämt?

Nej, det är på riktigt. Lars-Ingvar Ljungman, ordförande i Vellinges kommunstyrelse, har fått uppdraget att leda Skånemoderaternas flyktingarbete.

UPDATE: Ju mer jag tänker på det destå mer konfunderad och störd blir jag över detta val. Det har ju snackats en massa om att Ljungmans uttalanden varit "ryckta ur sitt sammanhang" eller misstolkats". Typ; "Ljungman har tyvärr uttryckt sig lite klumpigt men är egentligen reko och inte alls rasist eller främlingsfientlig för om han var det skulle vi väl gett honom uppdraget att ta hand om flyktingarbetet." Eh, den praktiska politiken signalerar något helt annat. Det spelar ingen roll att en eller annan rubrik skriker "M-ledning läxar upp Vellingemoderad" - (m) legitimerar det Ljungman sagt och gjort genom att ge det här uppdraget till honom. Tycker jag.

2 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Tjena, du vann adventsstjärnan i min tävling, grattis! Hör av dig till mig på maria@hemochlycka.se med dina adressuppgifter.

Mia

queer as in fuck off sa...

Haha. Lite udda men mycket välkommen kommentar till mitt flyktingpolitiska inlägg!! Tack så mycket! Vilken tajming - lagom till födelsedagen. Mailar mina uppgifter!