söndag 22 november 2009

Lördagspromenad i snabb takt



När somliga arbetade hade jag sprängande huvudvärk och gick ut på promenad. Norrköping är ju så fint och jag behövde mer än de tio minuter sol som november månad hittills har bjudit på.



Längst vägen hittade jag några skruttiga äpplen som klamrade sig fast på ett lika skruttigt äppelträd. Äppelskruttar.



Jag passerade hällristningsmuseet i Himmelstalund.



Målet för promenaden var Bra Begagnat. När jag närmade mig parkeringen noterade jag att den var oroväckande tom. När jag tillslut kom fram visade det sig att de stänger kl 14.00. Jag kom dit kl 14.30. På söndagar är det stängt, så jag missade chansen att julklappsfynda bra begagnade (och billiga) prylar. Besviken och svettig begav jag mig hemåt igen. En timme i rask takt under klar himmel är ändå aldrig fel. Och min huvudvärk försvann.

Inga kommentarer: