onsdag 18 november 2009

Första gången ute på fältet

Mitt arbete sker mest från skrivbordet men idag ska jag för första gången ut på fältet för att se vad det är jag egentligen gör och hur det påverkar människor i verkliga livet. Den snälla jätteinspektören och jag har två förrättningar i eftermiddag.

En annan kollega kom precis förbi och berättade skräckhistorier om en av hennnes första förrättningar. Inga detaljer här, men på väggen i köket i en bostad fanns en stor bild där den boende ifråga poserade med sin hoj och HA-väst..

Oftast vet man inte vad som väntar, men i de flesta fallen är det nog en stängd och låst dörr. Jag hoppas att någon är hemma hos dem vi ska åka till i eftermiddag.

UPDATE: Allt gick bra, inga otrevligheter och vi fick med oss en del grejer. Till nästa gång måste jag tänka på att ta allergitabletter i förebyggande syfte. En av personerna vi var hemma hos hade två katter och nu kliar ögonen som bara den..

Inga kommentarer: