onsdag 4 november 2009

Street art - etikett i tillfällig dvala

Jag har försökt renodla mina etiketter här på bloggen den senaste tiden. En majoritet av inläggen ligger under "street art" trots att det nu är länge sedan jag lade upp något nytt. Finns flera anledningar till det. För det första kom jag efter i publicerandet när min dator gick sönder och jag inte kunde använda internet. Det innebär att jag har en hel drös med bilder som jag bara slängde in i hårddisken som jag inte lagt upp ännu. (De kommer, jag lovar.) För det andra ser så mycket nytt på gatorna längre. De kvarter jag rör mig i inne i stan är väldigt tråkiga och tomma och utanför tullarna har jag inte heller sett så mycket nytt på sista tiden. Rör mig mest mellan tunnelbanan och lägenheten/jobbet.

Igår kommenterade en kollega den fina kalendern Darling gjort till mig av bilder jag tagit på gatukonst och vi började prata om olika stilar och konstnärer vi gillar. Kände för första gången på länge lite inspiration att ta itu med den blandade röran på hårddisken och börja publicera igen. Och längtade lite till nya stadsdelar att utforska. Mer fritid i dagsljus. Inte för att jag vet hur det skulle gå till när det bara blir mörkare och mörkare..

Inga kommentarer: