onsdag 4 november 2009

Snö, snuva och en biljett härifrån

Jag har efter min förkylning fortsatt att hosta och snuva så länge att jag nästan glömt att jag har ett träningskort, att jag brukade träna två gånger i veckan och att jag brukade kunna gå i snabb takt utan att få andnöd. I dessa svininfluensatider är det inte särskilt kul att sitta med rosslig torr/astmahosta på tunnelbanan. Arga/nervösa blickar trots att jag håller för ordentligt.

Nu vill jag bara bli frisk så att jag kan vaccinera mig. Och jag hoppas verkligen att jag inte blir sjuk igen av vaccinet. Mamma hoppar vaccineringen utifrån resonemanget att hon haft asiaten och Darling har sagt att hon tar den om jag gör det. Och jag tänker att det är lika bra att bara göra det. Speciellt med tanke på att jag ganska lätt blir sjuk på vintern och pga astman.

Igår bokade vi biljetterna till utrikesresan - bort från snö och kyla. Mindre än en och en halv månad tills vi får klämma på lilla myranpyret igen. Jul utanför Sverige för första gången. Första gången jul med lilla (och stora) familjen!

Inga kommentarer: